Luk

Resultater i opskrifter

{{model.result.recipesShowingXOfYText}} Vis alle

Resultater i artikler

{{model.result.contentShowingXOfYText}} Vis alle

Resultater i artikler

Donutmodellen

Gør din ide til virkelighed

Donutmodellen

Donutmodellen er Anders Morgenthalers nye podcastserie. I hvert program får en iværksætter chancen for at pitche et koncept eller en virksomhed for en række investorer. Det eneste kriterie der er til iværksætteren er, at projektet skal have til formål at skabe vækst på en bæredygtig og klimavenlig måde.

Podcastseriens navn er taget fra en alternativ økonomisk tænkning opfundet af den britiske økonom Kate Raworth. Da økonomisk vækst truer med at ødelægge jorden, er der behov for en vækst, der ikke er en opretgående kurve, men i stedet cirkulær. Vækst bør nemlig ske i overensstemmelse med, hvad naturen og det fælles sociale fundament kan bære.

Investorerne er:

August Lund: Medejer af restaurant Cofoco. August Lund har fokus på bæredygtighed og solceller. 

Anne-Louise Thon: Partner i SDG Lead og medstifter af SDG Invest, har fokus på at finde bæredygtige virksomheder til sine kunder. 

Christian Munk: Direktør i Dragsbæk, bestyrelsesformand for Naturli’ Foods og formand for Plantebranchen. Investerer i bæredygtige fødevarer. 

Birthe Hjortlund: Virksomhedsrådgiver, investerer på vegne af familiefond. 

Silja Nyboe Andersen: Rådgiver i Mercur Andelskasse med speciale i grønne investeringer.

 

Læs mere om Donutmodellen her

irmapigen

Lyt med her

Donutmodellen

#01: Foodture - fremtidens proteinkilde

Foodtures mission er at udvikle en ny proteinkilde, der består af så få ingredienser som muligt

Donutmodellen

#02: GRIM - uperfekte grøntsager får en ekstra chance

GRIM vil stoppe den negative balance, der er i fødevareproduktionen - og dermed undgå madspild

GoGetty-personerne-bag
Donutmodellen

#03: GoGetty - diversitet og integration på arbejdspladsen

GoGetty er en digital platform, der sikrer diversitet hos virksomheder.

Irma som sponsor

Som en del af Irmas strategi om at arbejde for en bedre verden, har Irma valgt at være sponsor på podcasten.

”Vi har i forvejen et godt samarbejde med Anders Morgenthaler, fordi hans værdier passer rigtig godt ind i Irmas nysgerrighed og vores ønske om en bedre verden. Vi vil gerne give plads til de nye og til bæredygtigheden. Derfor passer podcastserien perfekt ind”, siger Irma-direktør Søren Steffensen.

Podcastseriens fokus på bæredygtige iværksættere spiller også godt sammen med Irmas samarbejde med Greater Copenhagen Food Startup, som hjælper madiværksættere til at vokse. Nogle af disse iværksættere får lov til at sælge deres varer i Irmas butikker.