Resultater i opskrifter

{{model.result.recipesShowingXOfYText}} Vis alle

Resultater i artikler

{{model.result.contentShowingXOfYText}} Vis alle

Resultater i artikler

Foråret 2020: #TænkSmåt

Støt de mindste, når du handler

Hvorfor tænk småt?

I Danmark har vi brug for dem, der tør. Dem, der har modet til at følge drømmen og gå usikre veje. Det er ikke nemt, og når stormvejret raser, inden man har fundet fodfæstet, trues alt det, man var i gang med at bygge op. Det er situationen for de små producenter af nye innovative madprodukter i Danmark. De eksperimenterer med hjerteblod og kreativitet, og gør vores verden større med nye smagsoplevelser. Derfor har vi brug for dem - og de har brug for os. Så tænk småt når du handler og støt de mindste, så de stadig har mulighed for at vokse sig store.

Det gjorde vi i foråret 2020

Vi solgte 700 TænkSmåt-hjælpepakker

Udover at fordele producenternes varer til vores butikker, lancerede vi også TænkSmåt-hjælpepakker. Hjælpepakkerne bestod af forskellige varianter af kasser, som indeholdt en blanding af produkter fra de små producenter, som man kunne købe online til indkøbspris. Vi afskrev derfor vores fortjeneste på produkterne, i håbet om at endnu flere kunder ville få lyst til at udforske alle de spændende varer. Vi solgte i alt 700 hjælpepakker.








Vi fordoblede salget af varer fra små producenter

Mange af de varer, som kommer fra de små producenter, bestilles normalt af vores butikker via vores egen handelsplatform, Råhandel, hvor butikkerne selv kan bestemme, hvilke produkter de vil købe hjem til deres butik. For at øge salget af varerne fra de små producenter, fordelte vi derfor større sendinger af varer fra producenterne ud til 57 Irma-butikker, som betød, at de små producenter måtte sætte ekstra gang i produktionen. De resulterede i, at vi fordoblede salget af varer fra de små producenter.





Vi øgede synligheden og kendskabet til de små producenter

Vi gav producenterne koden til vores Instagram, som på skift styrede Irmas Instagram-story hver dag. Målet var at øge kendskabet til producenterne, og lade dem lukrere på vores følgerbase. Igennem vores Instagram-profil fik leverandørerne derfor fri mulighed for at vise sig frem og give seeren et spændende indblik i, hvordan idéer er blevet til varer på Irmas hylder. Og de kunne også oplyse vores 16.000 følgere om, hvor man som forbruger ellers kan finde deres produkter. Samtidig var det en spændende måde at lære menneskerne bag produkterne at kende. Alle leverandørernes takeovers er gemt under highlights på vores Instagram-profil, som du stadig kan se eller gense.

Følg Irma på Instagram her

Se videoen om Tænk Småt

Irma elsker madiværksættere

Efteråret 2020: Bar22

I efteråret 2020 åbnede vi Bar22 - hjemme i din egen stue og forsynet med lækkerier fra små, danske drikkevareproducenter

Læs mere